Dine kunder skal i stigende grad findes på nettet, da det er her de fleste handler. Om du så har en webshop, som sælger produkter online, eller du har en fysisk forretning, der bare skal i kontakt med potentielle kunder.
I alle tilfælde er det vigtigt med en komplet online løsning, som sikrer dig kontakt med flest mulige kunder, og som giver kunderne et godt indtryk af din virksomhed.
Et moderne webbureau skal derfor både være gode til lave en flot og troværdig hjemmeside, men det skal også kunne skaffe dig kontakt med kunderne. Det hjælper jo ikke noget med en flot hjemmeside, hvis der ikke kommer nogle besøgende forbi.
Og kampen om kunderne på nettet er virkelig hård, da mange virksomheder kæmper om de samme kunder og derfor kæmper om de samme søgeord. Kunderne finder nemlig oftest virksomheden via søgeord i Google, så dit webbureau skal hjælpe dig til at blive fundet på relevante søgeord.
En af de vigtigste discipliner inden for online markedsføring er linkbuilding. Altså at skaffe links fra andre hjemmesider til din virksomheds hjemmeside.
Links er nemlig en af de vigtigste parametre Google bruger, når de skal rangere de forskellige søgeord. En hjemmeside med fokus på bestemte søgeord og mange links omhandlende dette, vil derfor rangerer højt i Googles søgeindeks på lige netop disse ord.
Dit webbureau skal derfor have en god strategi for dette, så du sikrer dig de bedste links. Man taler både om at skaffe links og at gøre sig fortjent til links. At skaffe links handler om andre virksomheder linker til dig, fordi du måske tilbyder dem en modydelsen.
De såkaldte fortjente eller naturlige links betyder, at folk linker til din side helt af sig selv. Det kan være dit webbureau har skrevet nogle super gode guides, der kan hjælpe din målgruppe. Herefter vil folk begynde at linke til din side, for at andre kan få glæde af de gode guides.
På denne måde vil du både modtage besøgende fra andre sider, som lærer din virksomhed at kende. Og du vil derudover opnå en højere placering i Google, så du vil modtage flere besøgende fra Google. Altså er det win-win at opnå gode links.
Udviklingen på nettet og inden for digital markedsføring går rigtigt hurtigt, så du kan ikke læne dig tilbage og hvile på laurbærerne. Der skal løbende holdes øje med dine placeringer i Google, og der skal løbende opdateres forskellige ting på din hjemmeside, så den matcher alle krav.
For at tage et eksempel, så er flere og flere begyndt at bruge deres mobiltelefon til at gå på nettet. Det har stillet nye krav til hjemmesiderne, så de er lette at læse på mindre skærme. Det kræver noget ændring i koderne bag hjemmesiden, hvorfor man hele tiden skal holde sig opdateret med kundernes behov.
Måske begynder folk at handle mere med Bitcoins eller andre valutaer i fremtiden, og så skal man finde en løsning for dette. Der er konstant udvikling i denne branche, og hvis man ikke tilpasser sig kundernes behov, så køber de bare hos konkurrenten i stedet.